Man lever så långe man lär, går ett gammalt ordstäv. Det håller jag verkligen med om. Vid i stort sett alla lediga stunder jag har över brukar jag kika på tutorials på nätet, Lynda.com eller läsa någon intressant blogartikel om digital marknadsföring eller kommunikation. Det är sällan jag har tid för, eller kanske rättare sagt, det är sällan jag prioriterar TV. Dessvärre har det blivit drastiskt mindre bokläsning under senare år också, vilket är synd. För åtminstone för mig så “fastnar” informationen på ett annat sätt när jag läser. OCh allra bäst är det när jag läser och gör små anteckningar i boken.

Men istället för att beklaga mig så är det bara att börja läsa igen – både gamla böcker och nyinköpta. Av den gamla skåpmaten bläddrar jag just nu igenom:

  • Positioning, the battle for your mind. Även om boken med sina exempel  börjar kännas lite gammal finns där ändå en hel guldklimpar. Den stora takeawayen är att om du vill bli störst på en marknad måste du vara den som först mutar in ett område i kundernas medvetande.
  • Product Launch the Microsoft way, som är en av de absolut bästa böcker jag har läst som handlar om produktlansering, från A till Ö.
  • Obviously Awesome är ytterligare en bok om produktmarknadsföring, eller mer specifikt produktpositionering. Den är kanske lite “basic”, men den innehåller ett ganska bra ramverk, eller arbetsflöde för ur du kan jobba med produktpositionering. Den är ganska lik en bok som jag själv har varit med och skrivit “Value Engineering” från Tolpagorni.

Den senate boken jag har beställt är Steget Efter som är politisk satir i sin vassaste form. Jag köper de flesta av mina böcker från bokus.com men Steget Efter finns endast att köpa från https://stegetefter.se/, men i skrivande stund är den slut på lager.